I Killed My Mother (Annemi Öldürdüm)- Xavier Dolan


"J'ai Tue Ma Mere" yani Türkçe çevirisiyle "Annemi Öldürdüm" 2009 yapımı bir dram filmi. Fimin övülecek pek çok yönü var; özellikle filmin baş rolü olarak Hubert karakterine hayat veren "Xavier Dolan"ın aynı zamanda filmin senaristi ve yönetmeni olması ve tüm bunları sadece 20 yaşındayken yapması.
Başarılı olduğu su götürmez bir gerçek zira hem senaryoyu yazıp hem yönetip hem de başrol oynamak her insanın harcı değil.Film başarısını uluslararası alanda da kanıtlamış zaten ,üçü Cannes olmak üzere pek çok ödül sahibi bu film 💪💪

Peki Ne Anlatılıyor Bu Filmde?

Öncelikle şunu söyleyeyim,film "eşcinsel bir gencin annesiyle sorunları"nı işlemiyor; filmde anlatılan şey ergenlikle erginlik arasındaki o geçiş dönemine sıkışmış bir çocukla kocası tarafından terk edilmiş orta yaşlardaki annesinin çatışmalarını anlatıyor.Bu evrensel bir tema bana kalırsa.Zaten filmde Hubert öğretmeniyle annesi hakkında konuşurken şu cümle geçiyor "Herkes annesinden nefret eder ama bunu söyleyemez,belki de günah olduğu için".Hepimiz nefret etmişizdir kısa bir anlığına, büyük bir öfkeyle.Hatta bağırmışızdır belki "senden nefret ediyorum" diye.Tabi filmdeki Hubert bu konuda biraz daha bahtsız ; o annesiyle arasını düzeltmek isterken sürekli yalpalıyor; annesi ise artık pes etmiş ,umarsız.
***
-Bugün ölürsem ne yaparsın anne?
-Yarın ölürüm.
***
Sevgili Hubert,
Büyük derinliklerin balığısın sen, kör ve parlak.. Modern dünyanın öfkesiyle tehlikeli sularda yüzüyorsun ama başka bir çağın kırılgan şiiriyle.. Sen gittikten sonra babam aradı.
Dedi ki : Benim.. Sadece sesini duymak istedim. 10 senelik sessizlik. 10 saniyelik gürültü. Hayat saçmadır.
***
Size çok tatlı bir şey daha söyleyeyim; filmde annesi Hubert'in sekiz yaşındayken Leonardo DiCaprio’ya bir mektup yazdığında bahsediyor laf arası.Aslına gerçekte küçük Xavier Dolan böyle bir mektup yazmış.Filme böyle kendi hayatından ufak parçalar eklemesi bana çok hoş geldi.Şey diyorlar sanırım buna ; hoşuma kaçtı:D Şuraya bırakıyorum mektubu ve çevirisini.

Xavier Dolan'ın sekiz yaşındayken Leonardo DiCaprio’ya yazdığı mektup

"Merhaba Leonardo,"

Benim adım Xavier Dolan -Tadros, okula gidiyorum. Okulu seviyorum. 8 yaşındayım. 20 Mart’ta 9 yaşında olacağım. Senin hayranlarından biriyim. Titanic’i 5 kere izledim, filmde çok iyiydin. Sen muhteşem bir aktörsün ve sana tapıyorum. Ben de bir aktörüm. Daha önce büyük bir ecza şirketi için reklamlarda oynadım ve 4 tane Fransız filminde yer aldım. Keşke senin filmlerinden birinde de oynayabilsem. Bir gün Montreal’e de geleceğini biliyorum. Montreal film çekmek için çok popüler bir yer. Geçen yıl 100 tane Amerikan filmi burada çekildi. (Jackal, Snake Eyes…) Buraya gelirsen seninle tanışmaya çalışacağım. Montreal’e bir film çekmek için geldiğin zaman eğer oyuncu kadrosunda genç bir oyuncuya ihtiyacınıza ihtiyacınız olursa deneme çekimlerini geçeceğime eminim.

Sevgili Leonardo, mektubumu bir fotoğrafını yollayarak yanıtlamanı en içten dileklerimle umuyorum.
***

Güzel bir film,hayatınızın bir buçuk saatini güzelleştirecek bir film bence.Eğer homoseksüel bir çiftin varlığı sizi rahatsız etmeyecekse izleyin derim.Müzikleri bile izlemek için bir sebep aslına.Ve Xavier müziği sinemanın damarı olarak gördüğünü söyler, o yüzden çokça kullanılır💕

Evvet buraya kadar güzel hoş; izlemeye karar verdiniz.Mesela birkaçınız benim gibi alt yazılı izlemek istedi,gitti açtı bir siteden izlemeye başladı.İlk beş dakika mükemmel falan derkeen...

YOO arkadaşlar o iş o kadar kolay değil😂😂 Sanırım şu an internet üzerinde gezen tek bir çeviri var ve tüm siteler onu kullanıyor.Ama nasıl iğrenç nasıl berbat anlatamam.Zamanlama ayrı kötü,çeviriler ayrı iğrenç.Dayanamayıp gittim dublajlı izledim.Ama Hubert'in gerçek sesi o kadar güzel ki arkadaşlar ve film fransızcaydı, o ses ve o aksan bir arada mükemmel bir birliktelikti.Çevirmen kimse sağolsun bana o zevki yaşatmadı.Yine de ben alt yazılı izlemek istiyorum derseniz bir bakın belki bulursunuz düzgün bir çeviri ama aradan dokuz yıl geçmesine rağmen hala düzgün bir çeviri yoksa ortalıkta sanmıyorum bundan sonra olsun😯

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Keşfedenler İçin İzlenmesi Gereken 5 BL (BoysLove) Dizi Önerisi

Boyslove (BL) Nedir? Yan Etkileri Nelerdir?

İngilizce Altyazılı Dizi ve Film İzleyebileceğiniz Siteler (2020)