Skam Norveç- Dizi İncelemesi



Bu diziyi iki yıl önce tam da final haftasındayken bulmuştum.O kadar bunalmıştım ki o dönem derslerden ,beş gün sürem ve yaklaşık iki yüz sayfa okumam olmasına rağmen ve hatta bu dersin kredisi 10 olmasına rağmen ben bir dizi arayışına girmiştim. Planım bunaldıkça bir kaçamak yapıp bir bölüm izlemekti. Sırf eğlencesine izleyeceğim için de böyle çerezlik olarak tabir edilebilecek diziler hangileridir acaba şeklinde bir arayışa girmiştim. Skam beni acayip yanılttı. Özellikle 3. ve 4. sezon Türk toplumunu da oldukça yakından etkileyen sorunları işlemiş. Tabi ben liselerin ergen ilişkilerini izleyeceğimi düşünerek başladım diziye. Böyle ilk sezonu çerez niyetine 2 günde bitirdim.

Skam Sezon 1: EVA


İlk sezon Eva üzerinden ilerliyor, Eva ve orman kaşlı sevgilisi Jonas(younas şeklinde teleffuz ediliyor.) ile aralarındaki ilişkiyi izliyoruz.Bir nevi Eva hayattan ne istiyor bunun arayışı.Klasik ergen sorunları belki ama insan şey diyor ; "vay anasını bir ben değilmişim bunları yaşayan ". Tabi bu sezonun benim için asıl önemi esas kızlarımızın bir araya gelmesi ki bölümler sırf Eva üzerinden ilerlemiyor yan olaylarla ikinci sezonun da temelleri atılıyor. Bu arada siz de Eva x Chris ümitleriyle diziye başlayan Herman Tømmeraa' yI görmek için izleyen tayfadansanız üzücü bir haberim var , ne yazık ki beklentilerinizi karşılamayacak kadar minik sahneler serpiştirilmiş.

(:Neyse efenim ilk sezon iki günde bitti , tabi ben hala sınava da çalışıyorum orası ayrı.İkinci sezona geçtim ve bum o da ne? Ortalıkta ne Eva var ne Jonas bizim hikaye Noora üzerinden ilerliyor. E dedim n´oluyor?

Sonradan öğrendim ki her sezon farklı bir karakterin üzerinden ilerleyormuşuz. İlk sezon Eva, ikinci sezon Noora , üçüncü sezon İsak ve son sezon Sana 'nın hayatı işleniyor.

Skam Sezon 2: NOORA


 İkinci sezon klasik kötü çocuk güzel ama masum kızımıza aşık olur teması üzerinden akıyor. İlk sezonda feminist söylemleriyle gönlümü fetheden Noora beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Zoru oynayan, şımarık kız imajı çizmişti gözümde ama o kadar ağır vaka değil, korkmayın. Özellikle Wiiliam'ın kardeşiyle konuşurken helal kız sana diye bağırasım gelmişti, hakkını yemeyelim.

Güzel kız ,kendi moda anlayışı var ;inanın bana dizi boyunca "Bu kızı kim giydiriyorsa bir de banim dolabıma da bir el atsın " diye düşündüm durdum. O kadar hastayımdır kendisinin tarzına e bir de kırmızı rujuna tabi. Noora kırmızısı diye bir renk var bilmem bilir misiniz 😂.

Bu kızın çok tatlı bir sesi var özellikle "nei" dediği kısımlara bayılıyorum.Bakınız:


Bir de bu serinin Eskild versiyonu var da neyse dağıtmayalım konuyu. Bu arada Eskild Noora'nın ev arkadaşı, bilmeyenler için not düşeyim.

Tabi o da zor şeyler yaşıyor .Bu olaylar dizisinin sonu hukukun üstünlüğü ve hukuka güven duyulması gibi bir yere bağlanıyor..Tabi böyle bir temaya Norveç gibi bir ülkede ihtiyaç yok, insanlar zaten hukuka ve adalete güveniyor.

Sezon 3: EVAK ♡


Her neyse o sezon da bitiyor ve 3. sezona geçiyoruz . Kim ne derse desin benim favorimdir bu sezon. İsak'ın cinsel yöneliminin farkına vardığı ve abayı yaktığı sezon. Burada öyle bir sahne var ki senarist mükemmel bir detay yerleştirmiş diyor insan. İsak'ın babası onları terk edip gidiyor ve annesi psikolojik olarak bitmiş durumda . İsak evden ayrılıyor ve Noora'nın arkadaşlarının yanına yerleşiyor, annesini hayatından uzaklaştırıyor yani. Even'la konuşurken hayatımda deli istemiyorum tarzı bir cümle kurmuştu.Tabi sonradan Even'ın bipolar olduğunu öğrendiği sahnede İsak'ın o şok hali oh canıma değsin dedirtmişti. Ee Allah'ın sopası yok , böyle çıkar işte o lafların acısı.

Homoseksüellik konusunun işlendiği , önemli mesajların verildiği; Even'ın gönlümü fethettiği bir sezondu.Tabi Norveç eşcinsellik konusunda ön yargılı veya kin ve nefret söylemlerine sahip bir ülke değil özgürlükler ülkesi ne de olsa. Asıl afallayan biz olmalıyız ama işte zihniyet değişmiyor dizi forum sitesinde yapılan yorumlardan anladığım kadarıyla.

Skam Sezon 4: SANA



Vee son sezon, işte benim gözümün bebeği;Sana.Sana Norveç'te bir müslüman kız.Batının müslümanlara karşı tüm nefretini, ön yargısını bire bir yaşıyor.Müslüman bir bireyin İslam'ın yasakladığı bir hayat içindeki serüveni. Sana'nın aşkı da ayrı olay. Anlatmayayım izlersiniz.

Dizide Yosef karakterini canlandıran oyuncu Cengiz Al. Hermann'la da yakın arkadaşlar.

Bu sezonu sevdiren şeylerden biri de Sana ve İsak arasında geçen muhabbetlerdi. Üçüncü sezonda da bu ikili benim gözdemdi tabi ki hele homoseksüllelik, evrim teorisi ve islamiyetin eşcinselliğe bakış açısı etrafında dönen tartışmaları beni bayağı etkilemişti.

Dördüncü sezonda da yine bu ikili arasında geçen bir konuşma var; o sahnede İsak'a pek hak vermesem de söylediği bir cümle beni benden aldı.Sana insanların kendisine hep önyargıyla yaklaştığını, zorla başını kapattığını düşündüklerini ve ırkçı davrandıklarını , insanların kendisine saçma sapan ve ırkçı sorular sorduğunu söylediğinde İsak "Bırak sorsunlar , eğer sana sormazlarsa kendi cevaplarını üretmeye başlarlar ve bu çok tehlikeli bir şey"demişti.O cümle hala kafamın içinde dönüp duruyor.

Genel hatlarıyla kendi gözümden anlattım diziyi.Dört sezonluk harika bir dizi ama Fikrimce Vilde için bir sezon daha uzatılabilirdi.Gıcık ve dediğim dedik , şımarık ama bir o kadar da tatlı anlayacağınız garip karakter kendisi.Arada kendisine gıcık olabilirsiniz ta ki Vilde'nin evinde çekilen minik bir sahneye kadar.

Efenim kısaca bu dizi başka dizi, yaz sıcağının altında bir gölgeye çekilmiş de dondurma yiyormuşsunuzcasına bir mutluluk veriyor insana. Ayrıca gerçekçi. Hani saat saat karakterler ne yapıyor , kim ne paylaşmış çok rahat stalklayabilirsiniz :) Her karakter için sosyal medya hesapları açılmış , paylaşımlar yapılıyor.Tabi ben bu hesapları 3. sezon ortalarında falan bulmuştum , neyse geç olsun da güç olmasın .

Neymiş Bu Russbus ?

Tüm sezon boyunca russbus russbus diyerek dolaşıyor kızlarımız, hatta bunun aracılığıyla bir araya geliyorlar.Açıklayayım da beyniniz yanmasın benimki gibi. Russefeiring namı diğer russbus mezun olan gençlerin mezuniyetlerini kutladıkları adeta çılgınlar gibi içip tavşanlar gibi seviştikleri otobüs partileri.O yüzden herkesin ya otobüsü olan bir gruba dahil olması gerekiyor ya da bir otobüs satın alması.Evet fazla para ve rahatlık bir yerlerine batmış olmalı ki; bu Norveçli gençler bir gecelik eğlence için bir otobüs satın alıyor. Zaten daha lisenin ilk yılından bunun derdine düşüyorlar.

Buraya da tüm sezonların fragmanlarını bırakıyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Keşfedenler İçin İzlenmesi Gereken 5 BL (BoysLove) Dizi Önerisi

Boyslove (BL) Nedir? Yan Etkileri Nelerdir?

İngilizce Altyazılı Dizi ve Film İzleyebileceğiniz Siteler (2020)