Five Feet Apart Film İncelemesi


Five Feet Apart. Stella ve Will'in hikayesi. Film 2019 ABD yapımı romantik dram filmi. Stella rolünde genç, güzel ve enerjik oyuncu Haley Lu Richardson; Will rolünde ise benim çocukluktan bu yana hayran olduğum Cole Sprouse yer alıyor. ABD yapımı olan filmlerde yaygın olarak rastladığımız gençlik filmlerindeki seks, uyuşturucu, sınıf ayrımı, akran zorbalığı gibi konuların bu filmde olmaması beni özellikle mutlu etti. Ailenizle birlikte izleyebilirsiniz gönül rahatlığıyla. Ancak film ağır dram içeriyor, buna hazırlıklı olun. Rachael Lippincott & Tobias Iaconis & Mikki Daughtry tarafından yazılmış aynı isimli kitap var bir de. Ancak kitap mı filmden uyarlanmış yoksa senaryo kitaba göre mi oluşturulmuş bilmiyorum. Açıkçası kitabı alıp okuma isteği uyandı bende filmden sonra. Film Stella'nın şu cümleleriyle başlıyor ve yine bu cümlelerle bitiyor:

"Dokunuş. İlk iletişim yöntemimiz. Güven, korkusuzluk, huzur... Hepsi nazikçe okşayan bir parmağın ucunda. Veya dudağın yanağa değişinde. Mutluyken bizi birbirimize bağlar. Korktuğumuzda destekler. Arzuladığımız ve aşık olduğumuzda bizi heyecanlandırır. Nefes almak için havaya ne kadar ihtiyaç duyuyorsak sevdiğimizin dokunuşuna da öyle ihtiyaç duyarız.Ama dokunmanın önemini hiç anlayamamıştım. Onun dokunuşunun. Bir daha sahip olamayana kadar."


Five Feet Apart Filminin Konusu

17 yaşındaki Kistikfibroz hastası olan ve aynı zamanda kontrol takıntısı olan Stella hastalığı yüzünden dış dünyadan soyutlanmış bir şekilde bir hastanede tedavi görmektedir. Günler sıradan bir şekilde devam ederken hastaneye kistik fibroz hastası olan Will isimli bir başka çocuk gelir. Will'in durumu diğer hastalara oranla daha ağırdır. Kistik fibroz hastaları için oldukça riskli olan ve kolayca bulaşabilen B cepecia mikrobunu da taşımaktadır. Yeni bir ilaç tedavisi için hastaneye gelen Will taşıdığı mikrop nedeniyle diğer hastalarla en fazla altı adımlık bir mesafeye kadar yaklaşabilmektedir. Tedavisi konusunda oldukça sistemli olan Stella ve carpe diem anlayışına sahip Will zamanla birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar ancak hastalıkları bu ilişkideki en büyük engeldir.

"Tek bir hayat var Stella ve farkında bile olmadan bitecek."
**
"KF olduğunuzda çok şey kaybetmiş oluyorsunuz, hayatınızın her gününü ilaçlara, haplara, programlara göre yaşıyorsunuz. Bir çoğumuz çocuk sahibi olamaz. Bir çoğumuz çocuk sahibi olacak kadar uzun yaşamıyor. Açıklamaya çalışmak çok karışık ama aşık olmak bile çok zor. Madem KF benden, bizden bunları çaldı , ben de karşılığında küçük bir şey çalmak istiyorum.Bir adım (One feet). S*kik bir adım( One fucking feet)Uzaydan, mesafeden, ölçüden. nereden isterseniz oradan. Bunu çalmaya çekinmiyorum çünkü KF;Artık hırsız sen değilsin.BENİM"



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Keşfedenler İçin İzlenmesi Gereken 5 BL (BoysLove) Dizi Önerisi

Boyslove (BL) Nedir? Yan Etkileri Nelerdir?

İngilizce Altyazılı Dizi ve Film İzleyebileceğiniz Siteler (2020)