Tayland BL Dizilerinden Sıkılanlar İçin: MyDay The Series

 Aylar süren ayrılıktan sonra nihayet kürkçü dükkanına geri dönebildim. Çok uzun süre ayrı kaldım buralardan. Tam anlamıyla da geri dönmüş sayılmam gerçi. Şu an yasal stajımı yapıyorum ve kelimenin tam anlamıyla eşek gibi çalışıyorum. Saat yedide evden çıkıp akşam dokuz gibi dönüyorum. Duş alıp yemek yiyene kadar saat zaten on oluyor ve ben kendimi yatağa zor atıyorum. Şu koskoca iki ayda çalışma temposuna hala alışamadım.

Bu kadar sızlanma yeter, buraya başka bir şeyden bahsetmeye geldim. Biliyorsunuz ki ben çılgın bir shipper ve iflah olmaz bir fujoshiyim. Ne kadar meşgul, yorgun, tükenmiş olsam da dizilerden mangalara novellerden şarkılara her bir detayı -biraz geriden olsa da- takip ediyorum. 

Bendeniz de tıpkı diğer fujoshi kardeşlerim gibi Tayland bl dizilerine kafayı takmıştım bir zamanlar. Ancak hepinizin bildiği üzere - her ne kadar sevimli olsalar da- Tayland dizilerinde oyuncular genellikle rol yapma yeteneğinden yoksun oluyor. Tabii ki sevimlilikleri hatırına bunu görmezden gelip izlemeye devam ediyoruz. İstisnalar bu söylediklerimin dışında elbette, onların yeri bende ayrı. 

İşten yorgun argın döndüğüm bir akşam youtube'da bl klipleri içinde dolaşırken karşıma dehşetülvahşet bir şey çıktı. Şöyle bırakayım hatta o videoyu.

Tayland bl dizilerindeki oyuncu kadrosun alışmış birisi olarak yeni yüzler görünce şaşırdım. Kore ya da Tayvan/Çin dizisi olmadığı da ortada, o kadar Asyalı durmuyorlar gördüğünüz üzere. Sonrasında ufak bir araştırmayla - alttaki yorumlar çok yardımcı oldu elbette- MyDay the series isimli bir dizi olduğunu öğrendim. Ve bu dizi -sıkı durun söylüyorum- FİLİPİNLER yapımı bir bl dizisi. Filipinler ne alaka be diye bir tepki verdiğimi hatırlıyorum bunu öğrendiğimde.

Dizi, Youtube üzerinden yayımlanıyor. Müthiş bir takipçi kitlesi var. İki üç hafta olmasına rağmen 1M izlenmeye ulaşmış bölümler. Üstüne üstlük tr altyazı seçeneği de var. Bazı yerler fazla amatörce kalmış ama ne demek istiyorlar anlıyorsunuz. Ben ki altyazısız japon bl animelerini izlemiş manyağın tekiyim, böyle önemsiz detaylar elbette beni durduramaz.

Filipince ve ingilizce karışık bir dil var, Filipince kısmı bana Arapça İspanyolca karışımı tuhaf ama güzel geliyor.

Diziye başladığımda Tayland- Tayvan dizilerindeki gibi rezil bir oyunculuk bekleyen bendeniz ağzı açık bir şekilde diğer bölümlere saldırdım resmen. Tek seferde - yorgunluktan ayaklarımın sızladığı uykunun gözlerimden aktığı bir pazartesi akşamından bahsediyorum- beşinci bölüme kadar geldim.

MyDay The Series'teki oyuncuların müthiş bir kimyası var, oyunculuklar yapmacık durmuyor. Karakterlerden biri daha feminen değil örneğin. (Karakterlerin feminen olmasıyla ilgili bir sorunum yok, tepkim Tayland dizilerinde ve mangalarda karakterlerden birinin mutlaka bu kalıba yerleştirilmesi)  Sky ve Ace duyguları gerçekten hissettiriyor izleyiciye. Dizide absürd karakterler de var ama inanın rahatsız etmekten ziyade sempati uyandırıyorlar. 

Hadi biraz konusundan bahsedelim:

Dizimizde okulun staj uygulaması ile ülkenin en büyük şirketlerinden birisinde staj yapan Sky ve şirketin ceosunun tek oğlu Ace arasındaki ilişkiyi konu alıyor. İlk karşılaşmaları biraz olaylı olan bu ikilimiz nefretten aşka uzanan bir hikayenin içinde buluveriyoruz kendimizi.

Aynı anda hem sevimli hem ateşli bir çift var karşımızda. Şu ana kadar gördüğünüz tüm sahneleri unutun, bu ikili ortalığı ateşe veriyor resmen. 






Görüldüğü üzere yorumlarda bol bol Tayland dizilerine gönderme yapmış izleyiciler. Haksızlar mı? Sonuna kadar haklılar. Tayland kendini sektörde tek sanıp ne yapsak izlerler mantığından uzaklaşmalı. Oyunculuk konusunda daha çook geliştirmesi lazım kendini.

Neyse, çok uzatmayayım, bl  dizisi arayışında olan varsa hele hele de Tayland/Tayvan dizilerinden biraz olsun uzaklaşmak isterseniz bu dizi can simidi gibi imdadınıza yetişecektir. 

İzleyin, izlettirin efenim.




Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu diziyi nerden izleyebilirim dailmotion da aksama oluyor ve sürekli reklam çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://youtube.com/playlist?list=PLcQaxIPsTWdPw7qFtUfJKRNueYqeY10DX youtubeda bu oynatma listesinde tüm bölümlerin tr altyazisi ekli

      Sil
  3. Çok saçma cevap vermişler neresi mantıklı? Onların aşşağıladığı tayland bl dizilerini izledim ve hepsi harikaydı tayland bl de 1. Sırada diye bukadar kudurmamanız gerek

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Keşfedenler İçin İzlenmesi Gereken 5 BL (BoysLove) Dizi Önerisi

Boyslove (BL) Nedir? Yan Etkileri Nelerdir?

İngilizce Altyazılı Dizi ve Film İzleyebileceğiniz Siteler (2020)